اخیرا یک فروشگاه اینترنتی با همکاری یک برنامه تلویزیونی، تبلیغاتی را شروع کرده است که در نظر اول، عجیب می‌آید.

این سایت اعلام کرده است هر کس به ما ایمیل بفرستد، 100 هزار تومان بن خرید بصورت رایگان از ما دریافت خواهد کرد. 

اما آیا این سایت دارد اموالش را خیرات می‌کند؟ 

خیر. موضوع ساده است. این صدهزارتومان، به صورت بخش‌بخش به هر نفر اختصاص می‌یابد. یعنی فهرستی را هر کاربر دریافت خواهد کرد؛ که مثلا در بخش لوازم بهداشتی، 15 هزار تومان، در بخش لوازم آشپزخانه 20 هزار تومان و ... اختصاص خواهد یافت. پس هر بن 100 هزار تومانی، به قسمت‌های کوچکی تقسیم شده است. و هر بخش کوچک فقط در بخش خودش قابل خرج خواهد بود.

nasim

نتیجه این می‌شود شما فرضا می‌خواهید یک کالای 45 هزار تومانی را از این فروشگاه اینترنتی بخرید. از همه‌ی 100 هزار تومان بن اهدایی نمی‌توانید استفاده کنید. بلکه از بخش خودش که مثلا 15 هزار تومان است، می‌توانید بهره ببرید. بنابراین شما باید 30 هزار تومان پول روی بن خود خودتان بگذارید تا بتوانید آن کالا را بخرید. آن هم کالایی را که 30 هزار تومان هم نمی‌ارزد. و مسلما این فروشگاه اینترنتی آن را کمتر از اینها خریداری کرده است.

چنانچه می‌بینید عملا این سایت می‌خواهد با این شیوه، شما را به خرج پول خودتان ترغیب کند. و شما خیال کرده‌اید 100 هزار تومان هم به نفعتان تمام شده است!

گرچه تبلیغات میلیاردی می‌کنند، اما همچنان شغل‌های کاذب در حال شکل‌گیری است. و به جای آنکه فکرشان را در راه سازندگی و تولید به کار ببرند، حیله سر هم می‌کنند تا سر همدیگر کلاه بگذارند.

نوشته شده در تاریخ 20 مهر 93    | توسط: پویا کام    | طبقه بندی: مطالب حاشیه‌ای،     | سوالی دارید؟()